przejdź do Sochaczew.pl
129745 odwiedzin

ZADANIA

A A A


Kochani!!!!

Zgodnie z umową przesyłam w załącznikach pierwszą partię materiału dydaktycznego
dla moich Pszczółeczek. Podzielcie materiał w taki sposób, aby dzieci codziennie wykonywały po kilka zadań. Pamiętajcie jednak o tym, by zbytnio nie obciążać dziecka jednorazowo, zbyt dużą ilością ćwiczeń. Jeśli uznacie, że któreś z zadań (zwłaszcza matematycznych) jest zbyt trudne pomińcie je i przejdźcie do kolejnego.


ZADANIA TYDZIEŃ II

 

GRA LOGOPEDYCZNA.pdf

ĆWICZENIA .zip

 

ZADANIA TYDZIEŃ I

Zaczynamy od poniedziałku tj.23 marca kiedy to wprowadzić powinniśmy literę F,f.
Wasze dzieci znają już wiele głosek i liter (dla przypomnienia głoski wymawiamy i słyszymy, literę czytamy i zapisujemy ;-), potrafią też dzielić wyrazy na sylaby (wyklaskujemy) a także wyróżnić w wyrazie samogłoski i spółgłoski. Zachęcam, aby zapoznając dziecko z literką wykonać kilka prostych ćwiczeń, co pomoże w utrwaleniu litery a jednocześnie będzie doskonałym ćwiczeniem usprawniającym analizę i syntezę głoskową wyrazów. I tak np.: - znajdź jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się głoską "f" albo takich w których  "f" słyszysz na końcu wyrazu

- dziecko ma np.20 minut , w tym czasie musi narysować jak najwięcej obrazków,
których nazwa rozpoczyna się litrą "f"

-gdzie słyszysz głoskę "f" (na początku, w środku ,na końcu) w wyrazach : foka, gofry, megafon, kilof, flądra, fortepian, flaga, pufa itp. 

 - można wydrukować kilka wyrazów i poprosić dziecko, by odszukało i zaznaczyło w nich literę "f" uwzględniając odpowiedni kolor (czerwony- samogłoska, niebieski-spółgłoska),
dla utrudnienia dzieci mogą dokonać  podziału całego wyrazu na samogłoski i spółgłoski - podajemy dziecku wyraz, dziecko podaje liczbę sylab.

Bardzo proszę o zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie przez dzieci narzędzia pisarskiego podczas wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych. Zeskanowałam karty pracy żebyśmy mogli iść z programem i nie dopuścić do zaległości, dołączyłam też nasza cotygodniową pracę domową. Dorzucam dodatkowo dla chętnych dwie czytanki, kilka ćwiczeń grafomotorycznych, zadań z matematyki (jedno łatwiejsze, drugie trudne ale znam możliwości moich Pszczółek i wierzę, że z małą pomocą Mamy, Taty lub starszego rodzeństwa świetnie sobie poradzą).

grafomotoryka-motyl.pdf

grafomotoryka-szafa.pdf

matematyka-dodawanie-10-el-01-kolor.pdf

nauka-pisania-cyfry-0-10.pdf

szlaczki-do-druku-01.pdf




kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość